MashaAllah..Migrin Rupanya. - Fatihah Fazlin

Sabtu, 12 Oktober 2013

MashaAllah..Migrin Rupanya.


Assalamualaikum..
Hee..update lagi kali ni untuk sambungan cerita S.A.K.I.T semalam.


                       SESUNGGUHNYA SESUDAH KESULITAN ADA KEMUDAHAN


Semalam, tengah malam nick syif malam. nak jadikan cerita kepala ni sakit yang teramat sangat. nak bangun sakit. nak duduk sakit. nak jalan sakit. pokoknya nak buat papa pon memang tak boleh, sakit. sebelum-sebelum ni tak pernah cuma dalam mas a seminggu dua ni je jadi teruk. yang paling nick tak suka, malam2 nick tak boleh tidur. isyh..tak pernah-pernah dalam hidup ni tak boleh tidur malam.. selalunya elok je tidur walaupun mata tak mengantuk. Dan, perasaan tak boleh tidur malam ni sangat la tersiksa. ALLAH saje yang tahu.. 

Balik saja kerja nick terus daftar jumpa doktor,,siasat punya siasat..tanya punya tanya. doktor tu cakap ni ada migrin.. Siap tanya cara tidur macam mana. bantal macam mana. pemakanan apa semua. procedure biasalahkan. hehe..yang penting doktor tu sweet.haha..

Dah dekat sebulan nick sakit2 kepala and tak boleh tidur. dalam pada tu jugak nick check blood presure. Agak tinggi, tapi alhamdulillah sekarang dah okay. Mak pesan jaga makan, jangan makan masin-masin. dia pun terkejut umur baru 20 tahun dah ada darah tinggi..huhu.. tapi bukan nick mintak. dugaan Allah semua ni..sakit tu kan boleh hapus dosa-dosa kecil kita. so, nak tak nak nick terima dan redha jelah.  

Sedikit perkongsian...Apabila seorang hamba Allah jatuh sakit, Allah akab utuskan 4 orang malaikat:
     1. Malaikat pertama akan mengambil selera makannya
     2. Malaikat kedua akan mengambil rezekinya
     3. Malaikat ketiga akan mengambil kecantikkan wajah(pucat)
     4. Malaikat keempat akan mengambil dosanya.

Apabila telah sampai waktunya yang Allah tetapkan untuk hambaNya kembali sihat, Allah akan menyuruh malaikat pertama, kedua dan ketiga untuk meberi balik apa yang diambil mereka. Tetapi Allah tidak menyuruh malaikat keempat memeberi balik dosa hambanya tersebut. Subhanallah. Mulianya Allah.



Ni haa.dalam pada tu jugak, nick nak pesan.. dear semua pun jagalah kesihatan ye, bila dah sakit ni macam-macam yang akan kita kesalkan dengan apa yang kita buat dan tak buat masa sihat. dan bab-bab makan ni, jaga-jaga tau. please take care of yourself okay. Yang penting kita mencegah dari awal. tak salah kan? 

Btw.. itu sajalah nick larat tulis pagi-pagi nie. 
selamat beristirehat hujung minggu ni..
xoxo.
sekian

1 ulasan:

Komen membina dari anda digalakkan dan di dahulukan dengan ucapan terima kasih.

FATIHAH FAZLIN@templatesyard