Cukup Derita Itu... tak mengecewakan. - Fatihah Fazlin

Sabtu, 16 Januari 2016

Cukup Derita Itu... tak mengecewakan.

Assalamualaikum. 

Hujung minggu macam ni kalau takde sape ajak keluar, nik hanya kat bilik melayan jiwa raga.. haha. Kalau ikutkan hati memang nak sangat buat aktiviti yang lain. Tapi nak buat cemana.. tak dapat.

Selain dari hobi, bagi ni baca buku jugak satu terapi untuk hilangkan stress. 

Cukup Derita Itu.


Tapi mestilah masa yang ada ni kena isi kan. Tak lain tak bukan membacalah jawabnya. Tu antara sebab kenapa nik tak bosan duduk sendiri. Asalkan ada buku, then it fine for me ! Walaupun bukan buku ilmiah. Haha. Janji ada !

Cukup derita itu . Karya terbaru novelis popular, Siti Rosmizah. Penulis yang sangat sangat nik suka. Dari segi plot, cerita ni memang tak mengecewakanlah. Dari awal sampai akhir buat kita tertanya-tanya akan akan jadi for the next page. Haha.

Cerita yang mengisahkan kembar.. adik beradik kembar yang kontra perangai.. tingkah laku..cara pemikiran dan sebagainya. Hero pulak dengan membawa watak yang tak terlalu sempurna.. masalah kemalangan..hilang ingatan... diri hero tu sendiri tak seperti hero hero novel lain yang mana.. dia seorang yang nik boleh cakap jenis yang tak percaya diri. Tapi best ! Herion pun takde lah terlalu diagungkan cantik dalam penulisan ni. 

Pastu.. babak sedih memang banyak. Nik baca sambil lap hingus sebab nangis. Haha. Isus kekeluargaan pun banyak diterapkan dalam novel ni. Which is memang banyak yang boleh kita ambil iktibar.  

Kesudahan cerita Cukup Derita itu nik tak mau ulas banyak.. tapi of courselah happy ending kan.. nak tahu macam mana dan apa yang berlaku dalam novel ni.. kena bacalah. Hehe. 

Oh.. hero novel ni namanya ZARUL ZAFRAN  dan heroin pulak ELLANI, kembarnya ELLANA.




1 ulasan:

  1. no wonder la x mengecewakan. sbb novelis siti rosmizah mmg terbaikkk hasilkan karya berkualiti. kan.. hehe

    BalasPadam

Komen membina dari anda digalakkan dan di dahulukan dengan ucapan terima kasih.

FATIHAH FAZLIN@templatesyard