Another Milestone of Life - Fatihah Fazlin

Khamis, 25 Mei 2023

Another Milestone of Life

 Assalamualaikum.


Hiiiii. Another birthday, Another blessing. 



Alhamdulillah. 


Nik dah mencapai 3 decade hidup kat dunia ni minggu lepas. Fuhhh. Macam dalam mimpi pun ada lagi ni, masih pelik bila orang ucap happy birthday yang ke 30 hahahhaha. Sebabnya rasa macam baru ambik SPM tahun lepas je. 


Cepatnya masa berlalu sampaikan rasa tak percaya dah hidup kat dunia selama 30 tahun.10 tahun pertama kehhidupan nik tak ingat banyak sangat memorinya. 10 tahun kedua zaman remaja yang mencabar sangat! Kena buat pilihan untuk menentukan hala tuju hidup sendiri. Silap pilih, habislah. Dengan jiwa mudanya. Seram kalau fikir.



Kalau toleh belekang balik, 30 tahun ni bukan satu jangka waktu yang singkat sebenarnya bagi nik. Macam-macam berlaku. Macam-macam orang/perkara yang nik jumpa dalam perjalanan panjang ni. Dan tak semuanya manis, tapi bukanlah terlalu pahit. Asam garam dunia. 



Jatuh terduduk pernah. Bahagia diawangan pun pernah. Menangis takde lagu pernah. Ketawa tanpa suara pun pernah. Takde perkara yang nik kesalkan cuma andai masa boleh diputar, mungkin jalan cerita hidup nik lain. ahahahaha. 



Takde kekesalan sebab hidup kita, pilihan kita. Hidup kita, kita yang membentuknya. Tapi jujurnya, nik memang bersyukur sangat. Allah tu terlalu baik dengan kehidupan nik jika nak dibandingkan dengan apa yang nik dah "bagi" sebagai hambaNYA. 



Ada mak yang terlalu banyak bekorban untuk anak-anak. 


Ada abah walau tidak sesihat abah orang lain. 


Ada adik-adik yang boleh diharap waktu kebuntuan. 


Ada suami yang baik dan juga banyak bekorban untuk isteri. 


Ada dua baby girl yang menjadi penawar segalanya. 



Cukup lengkap walau tidak sempurna. Nik cuma minta Allah bagi kesihatan dan rezeki yang baik dan berkat untuk diri dan semua orang-orang yang nik sayang.



Dan terima kasih untuk manusia terutama kawan yang pernah singgah dalam hidup nik, yang mana banyak mengajar apa tu kehidupan. Untuk yang sedang singgah, minta maaf nik tak dapat bagi yang terbaik.  Doakan nik. Doakan kita. Semoga kita sentiasa dalam jagaan Allah.



“Birthdays are nothing but milestones of what you have achieved in life. Your future is full of many more milestones, each marking a bigger achievement.” – Unknown



Happy Birthday Nik. 



Tiada ulasan:

Komen membina dari anda digalakkan dan di dahulukan dengan ucapan terima kasih.

FATIHAH FAZLIN@templatesyard