PILIH SERABUT atau MAHU TENANG - Fatihah Fazlin

Isnin, 21 Januari 2013

PILIH SERABUT atau MAHU TENANG

BISMILLAHIRAHMANNIRAHIM....

Asslamualaikum dear semua. 
Masuk hari ni,sabtu genaplah 7 hari niCk kat rumah bercuti sem.Hukhuk.. Rasanya bukan sekadar bercuti tapi menambahkan berat jasad yang sedia memeng dah berat,kalau bukan Badang anda tak mampu angkat,kendong atau dukung tau! hahaha..ini cerita betul tau..:P 

Tapi jangan tak tahu, niCk teramatlah gumbira kat rumah. Terasa macam lapang je walaupun agak banyak yang harus dikerjakan. Jangan jeles dear. niCk kalau kat rumah memang akan sentiasa happy go lucky tau!

Oke!
Tak nak lah berkisah panjang2 sebab hari ini niCk nak berkongsi tip untuk kita semua lebih merasa tenang even masalah melanda.In Shaa Allah..dengan izin ALLAH.
Antara tip-tipnya ialahhh...
Jeng! Jeng! Jeng!

1. Bangun seawal pagi
   Macam kita tahu,segala aktiviti yang ingin kita lakukan pada hari tersebut akan jadi lebih           terurus dan terancang.In fact,kita hari kita akan jadi lebih terancang.So,make sure bangun pagi-pagi la untuk elakkan segala macam kesesakkan lalu lintas dalam hidup kita..hukhuk. :p

2. Jaga hubungan sesama family
   Jangan tak tahu yang pelukan dan kucupan amat sinifikant dalam menguatkan lagi hubungan kekeluargaan.Kucupan dan pelukan mak ayah boleh buat kita rasa lebih tenang and selamat.Tak caye try la buat..

3. Pilih hobi yang menarik
    Macam biasa la,as human being,bila ada masalah and rasa tertekan mesti kita akan lebih suka bersendirian.Kerje-kerje lain dah letak tepi.Betul kan? NiCk tau la sebab niCk pom lebih kurang gini lah..^_^.Oleh itu,jalan penyelesaiannya,cari satu hobi yang betul-betul boleh buat kita release tension.Contoh,kalau wanita,tak lain tak bukan, SHOPPING!! Lain-lain kita boleh la pilih bercuti ke,main game ke..Ikut keselesaan la kan..

4. Atur jadual secara terancang
    Ni adalah salah satu cara yang niCk rasa paling baik kot nak buat hidup kita lebih tenang. Yelah,bila kita dah buat jadual pergerakan kita dari awal pagi sampai malam,then directly we will feel the life is easy.Tapi kena make sure lah kita ikut jadual tu..Kalau jadual gempak macam mana pom,tapi tak ikut tak de guna juga!

5. Buat orang sekeliling gembira
    Most of us may be tak sedar bahawa buat orang yang kita sayangi gembira adalah salah satu cara terbaik untuk kita dapatkan hidup yang lebih gembira dan tenang! So,kalau boleh tak payahlah nak masam2 muka dengan kawan or siapa2 pom,just smile all the time,relakskan minda..NiCk yakin orang akan senang dengan kita..


oke..buat masa nie 5 je dulu tips yang niCk mampu kongsi,,,hehehe..tak banyak tapi bagi yang rasa dia tengah tension mension tu,bolehla try2 cuba aplikasikan tips nie.Actually,banyak lagi cara lain,and ni adalah antara cara yang paling senang.uhuhuk..ha...kat bawah niCk ada terapi natural utk mata kita semua..Bia relaks sikit...heehe..betul ke boleh relaks? tak tau! tak tau! cuba dulu la ye..:)


  
hijau...



musim luruh...



pantai memutih..


niCk suke tulip!


SELAMAT MENCUBA DEAR!

4 ulasan:

  1. wah3.. smakin mhir brblOgger nmpknye kwn lia sOwg nie kn . tahniah nik ! n thanks 2 nsht2 yg brgune di ats .. insyaallah lau ta de arl mlntg kn akn diguna pkai .. hehe .. bese larh kn .. lau cuti nie ikOt kple sndri jew nk bt pew .. mkin brtmbh shat r t kn .. huhuhu ..

    BalasPadam
  2. hehe...dengan izin ALLAH ya...:) skong 200% ape yg ya ckp 2.kat rumah makan mmg x pyh ckp la..pulak 2,tido bgun tido bgun!haha..tgok la hasilnya nanti kan...

    BalasPadam
  3. Thanks for tips... berguna sebagai panduan semua

    BalasPadam

Komen membina dari anda digalakkan dan di dahulukan dengan ucapan terima kasih.

FATIHAH FAZLIN@templatesyard