ABADIKAN HIDUP DENGAN KENANGAN - Fatihah Fazlin

Ahad, 3 Februari 2013

ABADIKAN HIDUP DENGAN KENANGAN

Assalamualaikum semua!

yuhuu..senyum dulu :P  :) huehue..sihat tak dear2 semua?ceh! siap tanya khabar lak plak kan..Tapi tak pe,niat ikhlas dan betul-betul maksudkannya.hikhik..wokeh!kali nie kisah nik lain sikit..nak bagi dear semua rasa feel la sekali sekala kan..jeng jeng jeng..cuba teka apa agaknya?haha..main2-main la pulak niCk ni!!sepak kang..

tARA!!!!!!! 
kali nie niCk nak dear sudi-sudi kanlah diri baca entry niCk yang satu ni seterusnya baca niCk punya puisi yang tak seberapa nie..tp AWAS! bukan puisi jiwang tau..its all about me..my felling..hah hah! gituh! Actually benda nie niCk dah nukilkan lama dah..masa niCk form4 lagi..bayanglah dah berapa tahun,,4 tahun kut lebih dan kurang. 

 terimalah,,:)


Aku Ingin Berubah.

Dalam dunia berlatarbelakangkan era globalisasi,
Aku leka dalam arus budaya kuning,
Aku leka dalam arus usia mentah,
Aku leka dalam arus tautan kebebasan maksima,
Aku leka dalam arus kegilaan fantasi hidup,
Tapi sampai bila?

Dalam dunia berpaksikan ilmu pemikiran ini,
Aku bijak menulis madah impian,
Aku bijak mengira tahun impian,
Aku pandai melakar indah impian,
Tapi terlaksanakah impian aku tanpa sujud Yang Maha Pencipta?

Dalam dunia berfatmorgana indah ini,
Aku tahu ada nabi junjungan ummah,
Ada rasul mentaati Allah,
Ada malaikat mencatit dosa,
Aku tahu ada takdir ditentu Allah,
Tapi selalukah Allah di satu sudut pada tubuh kerdil ini?


Apakah bila nyawa di kerongkong aku kan sedar?
Apakah bila jasad berkecai aku kan insaf?
Wahana jiwa meronta menolak,
Hati keras melambat perjuangan,
Aku resah menanti damai,
dalam kalbu nikmat dunia…

dah abis baca?camne?komen ye dear.Teringin gak nak tahu pandangan anda semua..ok ke ko ke..hikhik..

sekarang niCk nak kongsi lak dengan dear semua beberapa gambar-gambar niCk kat Gua Musang bersama kawan tersayang..tp sedihnya,gambar my dearest tu tak dapat nak dikepilkan sekali untuk tatapan..hehe,,sebabnya,dia pemalu.....hehe..Oke,kawan niCk tu acctually special tau sebab dia selalu teman niCk,,:) Dan dalam trip nie dia bawak niCk pergi tengok alam indah ciptaan Yang Maha Kuasa..Tahu-tahulah! niCk nie memang suka tengok alam semulajadi sejak dulu lagi..
sekerang jom tgok mane niCk jalan selama sehari setengah kat sana..!??^__^





gambar ni masa kat restoren tepi tasik,,^___^ 
kitaorg lunch kat situ.Btw nasi goreng ayam kunyit dia memang de best!



kat tasik jugak..nama pe ye tasik tu?lupa..:P




abaikan jari yang menyibuk tu..enjoy the view!








gambar niCk..huehue..nk jugak!





   
bacalah niCk kat mana tu!
jang penting Cintailah Sungai Kita..tanpa sungai siapalah kita..hehe




                                                  jambatan gantung..gua batu madu:)






Orang kata kat bumbung gua bahagian luar tu ada sarang lebah dulu..
Tapi sayang,masa niCk kesana benda tu semua dah lama takde..





sangkar ikan..wujud sebab ada kedai makan kecil kat bawah.





manis air bandungnya..Abaikan mata yang terbelia tu 
@$&^&&*






pakok ni rasanya lebih 20m tinggi.^_^









gaya orang gayat nie!


haa! ni view yang paling niCk suka and sayang!





done!sekian sahaja.. salam senyum sejuta rasa.
p/s:abadikan hidup dengan kenangan!



Tiada ulasan:

Komen membina dari anda digalakkan dan di dahulukan dengan ucapan terima kasih.

FATIHAH FAZLIN@templatesyard