Segalanya Tentang Mata - Fatihah Fazlin

Selasa, 28 Mei 2013

Segalanya Tentang Mata

.Assalamualaikum..
..Salam senyum dears..

Dua minggu kebelakangan ni, tidur jadi dah tak menentu..semalam pun pukul 4 baru lelap..mana taknya, nak siapkan assignment yang banyak ini...tapi tak boleh nak salahkan sesiapa la,.dah kita buat kerja bertangguh ! cenggini la jawabnya..hehehe..no komen la !

Tapi yang tak bestnya, akibat daripada tidur yang tidak menentu ini, telah terlnya satu penyakit.!! TIDAK!! bukan penyakit pun,cuma eye bag je,..hikhik.  Mintak dijauhkan segala semua jenis penyakit...memandangkan kita dah ada produk yang superb(crystal callogen eye mask), nick pun tak nak la ketinggalan...



haa..tempek benda ni...rasa segar sikit area mata...sejukk je..
nak order boleh inform nick ye..tak pun boleh pm kat FB page ni ye..


Tapi, bagi yang lebih suka cara tradisional, meh baca sini...ada beberapa petua menarik yang nick nak kongsi dengan u all okay..in shaa allah..

BULATAN HITAM BAWAH MATA

Hancurkan/tumbuk daun pudina segar dan letakkannya di sekitar bahagian mata. Biarkannya selama 10 minit sebelum mencucinya menggunakan air sejuk.

MATA SEMBAB
Mata sembab boleh dikurangkan dengan menggunakan potongan ubi kentang segar. Caranya adalah dengan meletakkan potongan ubi kentang di atas mata selama beberapa minit.

KELETIHAN MATA
Lembabkan 2 uncang teh ke dalam air panas. Setelah itu, sejukkan uncang teh tadi dengan memasukkannya ke dalam peti ais. Setelah ia sejuk, letakkannya ke atas mata selama lebih kurang 15 minit.


sekian sahaja untuk kali ni...
:)

2 ulasan:

Komen membina dari anda digalakkan dan di dahulukan dengan ucapan terima kasih.

FATIHAH FAZLIN@templatesyard