Memiliki sesuatu yang bukan hak kita. - Fatihah Fazlin

Jumaat, 18 April 2014

Memiliki sesuatu yang bukan hak kita.




ASSALAMUALAIKUM..

Hai..malam baru nak update..heeee. :D hari ni dah masuk 18 April kan? Cepat bebenor masa berlalu. Rasa baru sekejap je tinggalkan zaman sekolah dulu. Rasa masih baru-baru je pakai baju sekOlah. Huhuhu. Terimalah hakikat nik, awak dah 21 tahun. Dah tua dah. Ttsskk. :D




Inilah namanya kehidupan. Kita tak kekal. Apa jua yang ada dalam dunia ni pun tak kekal. Bukan milik kita. Ya! Apa yang kita miliki hari ni bukan milik kita, tapi hanya pinjaman yang Allah swt anugerahkan untuk kita. Itupun sementara saje.

Bercerita soal ni, nik nak share sikit sesuatu yang nik miliki, tapi memang itu bukan kepunyaan nik. Tapi bukan nik curi la..huuuhuu  Nik diberi. Dan dengan senang hati nik terima. Tapi sayang, Orang yang beri ni 'sesuatu' tu tak tahu yang nik ni dah tak boleh nak pulangkan 'sesuatu' tu. Acano tu?? Hummmm...

Dia pun tak nak nik pulangkan 'sesuatu' tu pada dia, tapi ada orang lain yang duk mintak mintak kat dia.  Poning eden! Nak pulangkan ke tak?? Memang la 'sesuatu' tu bukan milik atau hak nik, tapi dah dia dah bagi nik, dan nik pun dah takleh 'pulangkan' dah..sebab nik dah sayang. ... so macam mana??

Patutkah patik pulangkan 'sesuatu' itu?
Sedangkan yang memberi juga tidak kisah patik menyimpannya sampai bila-bila...


Perjuangan dalam mencipta bahagia diri dan paling penting, perjuangan dalam menjalankan segala amanah dan tanggungjawab yang telah ditetapkan, tidak kira siapapun kita kerana kita semua adalah hamba-Nya.

Tiada ulasan:

Komen membina dari anda digalakkan dan di dahulukan dengan ucapan terima kasih.

FATIHAH FAZLIN@templatesyard