Movie Review: The Hobbit 3: The Battle Of The Five Armies - Fatihah Fazlin

Isnin, 22 Disember 2014

Movie Review: The Hobbit 3: The Battle Of The Five Armies

ASSALAMUALAIKUM.



Dalam duk bercerita tak sempat nak update blog sebab sibuk minggu ni, sempat jugak nik ikut kawan pergi tengok movie baru kat 1 Borneo Mall, KK. Movie yang nik tengok adalah The Hobbit 3: The Battle Of The Five Armies.. masa nik tengok hari tu, penuh panggung okey! Punyalah ramai.

Sejujurnya, episod The Hobbit yang sebelum ni nik tak pernah tengok pun. Dan, tak pernah tahu pun ada cerita epik yang best macam ni. Tabik pada pengarah dan semua yang terlibat.

Jenis Filem: Adventure | Fantasy
Tarikh di pawagam: 18 Desember 2014
Penerbit: Warner Bros. Pictures
Pelakon Utama: Martin Freeman, Benedict Cumberbatch, Evangeline Lilly, Richard Armitage, Manu Bennett, Orlando Bloom, Cate Blanchett, Lee Pace, Luke Evans, Ian McKellen
Pengarah: Peter Jackson

Dan korang kalau belum tengok The Hobbit 3 ni, jangan lupa p panggung tau! Cerita best sesangat. Kalau nak tahu sinopsis, baca kat bawah ni.


Filem bermula dengan Bilbo Baggins menceritakan kisah zaman mudanya – 60 tahun dahulu yang penuh dengan pengembaraan dan kisah-kisah lain yang menjadikan Bilbo seorang Hobbit yang banyak pengalaman hidup. Bilbo bersetuju untuk menyertai ‘perjalanan yang tidak dirancang’ atau unexpected journey bersama Gandalf dan 13 orang kerdil ke Lonely Mountain (Gunung Sepi). Untuk filem ini, penekanan cerita didasarkan kepada watak orang kerdil yang kehilangan gunung tempat mereka tinggal kerana ia ditawan oleh seekor naga bernama Smaug. -SUMBER SINI-

Secara keseluruhan, cerita ni memang best!




3 ulasan:

  1. tak sabar nak tgk ni

    BalasPadam
  2. Hey nik,ko harus tengok citer ni dari yang part 1,baru ko faham keseluruhan cerita...

    #apapunLEGOLASpalingencem...

    BalasPadam

Komen membina dari anda digalakkan dan di dahulukan dengan ucapan terima kasih.

FATIHAH FAZLIN@templatesyard