Cinta Paling Agung - Fatihah Fazlin

Selasa, 4 Ogos 2015

Cinta Paling Agung

Assalamualaikum..


Cinta Paling Agung?  Seriously, masa mula mula ayat ni terukir kat bibir nik terfikir sekejap..Wujudkah ia antara cinta manusia dan manusia? Terutamanya zaman mellinium ni? And guess what, my heart say no! Definietly, big NO. 




Bagi nik sendiri; i'm totally agree dengan apa yang di perkatakan dalam video promo oleh Siti Saleha untuk cerita Cinta Paling Agung ni. Tiada cinta paling agung kecuali cinta kepada Allah SWT. Yes betul.. nik setuju tapi tulah, how much time people say "öh i love Allah so much". 


Setakap cakap boleh. Nik boleh cakap berulang kali. But deep inside of our heart, apa yang ada kat situ? What we have done to show our love to Allah SWT. ?


I asked myself. And i got the answer. Cinta aku pada tuhan aku masih sedikit berbanding apa yang tuhan dah bagi pada aku. Beza jauh bagai langit dengan bumi. 


Dan seriously, bila dengar acap kali kata-kata Siti Saleha dalam iklan.. hati ni tersentap kuat. I dont know why. Tapi rasa macam Allah cuba nak tarik hati ni, pergi pada Dia.

Tentunya lagu Ingatkan Dia soundtrack cerita Cinta Paling Agung ni kena dengan jalan cerita. Mempersoalkan diri sendiri yang terlalu mudah lupa akan janji dan dosa sendiri. Macam kita.. yang selalu sangat pandang remeh dengan apa yang kita dah buat dan sedang buat. Bila dah hancur dan retak, kita tujukan salahnya pada yang lain. Hakikatnya.. salah tu dari kita.


Dan.
percayalah cinta paling agung bukan cinta manusia ini pada manusia itu,
tapi pada pencipta


Oh.. ini yang nik simpulkan dari pandangan seorang manusia bernama nik! Dari perspektif rohani mungkin. 



Lirik Lagu Ingatkan Dia – Wings


Semenjak awal lagi Bila ku mengenalimuDunia ini serasa Cuma dalam genggamankuRamai yang datang menduga Namun tak sama denganmuAku percayalah Biar pun remuk di hati Akan aku rawat sendiriKerana kau aku rela Mengapa aku yang tidak setiaMengapa akukah yang berdosaMengapa aku mudah terlupa Janji-janji kita kali pertamaSesalnya aku cumaIngatkan engkau merayuItulah kesilapanku Belum terlewat lagiItu kata darimu mudahMemang begitu indahMengapa aku yang tidak setiaMengapa akukah yang berdosaMengapa aku mudah terlupa Janji-janji kita kali pertamaMusuh tak kenal Jangan diikut tinggalkan dia Mengapa aku masih kau goda Masih kau goda Mengapa aku yang tidak setiaMengapa akukah yang berdosaMengapa aku mudah terlupaJanji-janji kita kali pertama 
Lagu : Ingatkan Dia 
Artis : Wings Album : Menakluk Kosmos



2 ulasan:

  1. nice sharing.
    bila allah bg ujian tandanya allah nak kita ingat pada dia kan. betapa kasihnya allah pada kita. cinta sy pada allah terlalu kecil :(. moga allah sentiasa dekatkan kita dengan rahmatnya

    BalasPadam

Komen membina dari anda digalakkan dan di dahulukan dengan ucapan terima kasih.

FATIHAH FAZLIN@templatesyard