Nikmat Mana Lagi Yang Kamu Dustakan? - Fatihah Fazlin

Jumaat, 10 April 2015

Nikmat Mana Lagi Yang Kamu Dustakan?

A021
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
(Ar-Rahmaan 55:21) 



BISMILLAH...

aku terkadang penat merasai lelah
aku terkadang perit merasai susah

waktu berlalu dan aku masih lelah mencari senang
masa terus berdetik dan aku masih susah mengenal bahagia

kenapa tidak tuhan takdirkan aku yang baik sahaja 
kenapa tidak tuhan berikan aku yang suka sahaja
biar aku tidak bersusah payah
  
kerana penat dan lelah itu
aku banyak merungut 
pada sangkaku, dunia tidak adil

sayang aku tidak sedar
bukan...
aku nafikan hakikat, perancangan tuhan bersebab
  
aku pandang kanan,
ada makcik buruk bajunya
aku pandang kiri,
ada gadis tanpa wujud suaranya

aku toleh sebelah,
ada mereka bergelandangan tanpa rumah
aku toleh lagi,
ada dia yang tak punya ibu mahu bapa 
aku tuju kedepan
dah aku sedar 

aku...

masih mampu beli sepasang baju untuk beraya
masih mampu menggunakan segala fizikal
masih mampu beli cadar baru untuk katil empuk
masih ada mak abah yang selau titip doa untuk aku 

maka...

nikmat mana lagi yang aku mahu dustakan?
sedang, Allah tahu apa yang aku tak tahu..

Allah.


 


 

1 ulasan:

  1. alhamdulillah, terlalu banyak nikmat yg telah diberikan oleh Yang Maha Berkuasa

    BalasPadam

Komen membina dari anda digalakkan dan di dahulukan dengan ucapan terima kasih.

FATIHAH FAZLIN@templatesyard