Warna Tema Baju Raya Tahun 2015 - Fatihah Fazlin

Rabu, 22 April 2015

Warna Tema Baju Raya Tahun 2015

Assalamualaikum.

Warna Tema Baju Raya Tahun 2015 | Raya dah nak dekat, tak lama dah lagi. Kurang dua bulan lagi kita akan menyambut Ramadhan, so raya  dalam tiga bulan lagi lah kan? Sepanjang pemerhatian nik, kebanyakkan tailor baju raya akan close order/tempahan menjahit dorang bulan lima. Fuhhh..Nik sendiri belum buat baju raya. Kain pun belum pilih lagi. hahaha. 

Tak sabar nak sambut Raya, tapi kena ada baju raya dulu. Tertanya-tanya jugak untuk tahun 2015 ni apalah agaknya Trend warna tema baju raya yang menjadi pilihan ramai ye? Macam kita tengok tahun-tahun lepas, mesti ada trend warna kan? Yang menjadi favourite ramai.

Macam tahun lepas kalau tak silap nik warna royal Blue dan Purple menjadi pilihan banyak keluarga. Menggayakan pakaian sedondon. Memang nampak kemas dan cantik! Kalau korang ingat, baju raya Aaron Aziz dengan family tahun lepas warna royal blue. Cantik sangat okeyy. Nik berkenan abis! Haha. Tapi, nik tahun lepas tak dak baju raya. Balik kampung sehari sebelum raya, pusing satu Kota Bahru..tapi baju yang sesuainya yilekkk.




Dan..setelah kajian dari pembacaan yang nik buatsedikit sebanyak semalam(over), nik rasalahkan tahun ni Warna Tema Baju Raya yang bakal menjadi pilihan ramai adalah warna pastel atau mungkin juga warna tanah. Boleh bayang dak kemeriahan tahun ni dengan warna warna pastel di rumah sedara mara anda.


Bila nik tanya kawan nik pulak, katanya tahun ni mungkin warna Burgundy dan Oren akan menjadi pilahan ramai. Nak tahu warna burgundy tu macam mana? Ha tengok kat gambar bawah ni. Koleksi sweet lagi cantik dari Sweetmuslimah.com. Warnanya nak kata unggu pun boleh, nak kata maroon pun boleh.


http://www.sweetmuslimah.com/ekedai/koleksi-jubah-cotton


Kalau rasa ada yang berminat nak dapatkan koleksi dari Sweet Muslimah, korang boleh la terus ke web sweet muslimah. Kat sana macam-macam koleksi lagi ada ya.







Bagi nik sendiri, mungkin akan pilih warna seperti baju di atas untuk Raya 2015 ni. Warna cream atau kuning cair. Insyallah. Kalau boleh nak sedondon semua mak abah dan adik beradik. hahaha.


Warna-warna lain pun menarik sebenarnya. Kalau kena gaya si pemakai.  Kalau jenis yang tak suka warna baju raya korang sama dengan warna orang lain, kena fikir sedikit kelainanlah. Cari warna-warna yang jarang orang guna untuk baju raya. Hitam ke. Merah ke. Warna chololate ke. Kan.

So, apa tema warna baju raya korang ya? Sudi sudikanlah share kat sini. :)





2 ulasan:

  1. puas jgak pikir nak pakai warna apa tahun nih..:3

    BalasPadam
  2. sekejap je nak raya dahh.. puase belum ganti tapi sibuk dok propose nk baju raya .. eheheheee

    BalasPadam

Komen membina dari anda digalakkan dan di dahulukan dengan ucapan terima kasih.

FATIHAH FAZLIN@templatesyard