Segmen Ben Ashaari : Aku, Seorang BLOGGER ! - Fatihah Fazlin

Jumaat, 12 September 2014

Segmen Ben Ashaari : Aku, Seorang BLOGGER !


Assalamualaikum.. Salam Jumaat korang.

http://www.benashaari.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html


Ben Ashaari buat Segmen awal pagi. Mungkin ada antara kita masih lena diulit mimpi.. Niat di hati nik nak join secepat mungkin.. tp bila nak buka dashboard, tak dapat. Line cek slow kalah siput sedut! Geramm... Sekarang dah pukul 12.. Takpe lah lewat pun.. huhu.


Terangkan secara ringkas peranan anda sebagai seorang blogger kepada orang sekeliling anda , masyarakat dan negara .. Apakah isu yang ingin tekankan terutama sekarang ini !
Jawab soalan pertama dulu..Peranan? Kalau nak ikutkan kan, blog ni tak de apa-apa pun, yelah blog personal. Cuma perkongsian je yang nik tulis. Tapi insyaallah kadangkala kalau berkesempatan nik cuba menaip perkongsian untuk makanan buat 'hati' kita semua.. Lebih menjurus kepada para gadis dan wanita. Nik bersongsi bukan sebab nik punya banyak ilmu didada, tapi sebagai peringatan untuk diri sendiri dan pembaca. Kita umat akhir zaman. Berdepan dengan macam-macam cabaran. Ditambah pulak dengan kebejatan sosial dalam kalangan anak muda sekarang..humm... mungkin korang sendiri boleh faham. 

Harapnya adalah entry-entry kat blog ni yang boleh menyuntik rasa percaya diri dan rasa cinta pada Pencipta.  Sama-sama kita ubah diri menjadi lebih baik. Sebab walaupun kita 'jahil' pada hari kelmarin, tapi bila sekali Allah suntik hati kita, mungkin kita akan jadi orang yang lebih baik untuk esok...

Jika anda mampu dapat pendapatan dari blog sehingga ribuan ringgit , apakah anda akan berhenti bekerja dan menjadi blogger sepenuh masa. Apakah bisnis yang akan anda lakukan sebagai Back up plan masa depan ?
Okey.. tarik nafas... soalan yang agak susah nak jawab sebab belum merasainya lagi.. huhuhu. Katakanlah, bulan-bulan blog ni boleh dapat beribu dan maintain, boleh atasi gaji nik yang sekarang... insyaallah nik tak teragak-agak untuk berenti kerja. Dan jadi suri rumah dan blogger sepenuh masa.Ehh.. buat masa ni belum kahwin lagi.!

Back up plan? Nik sekarang tengah berminat untuk belajar menjahit and now tengah berusaha untuk belajar secara serius, maybe ada modal nanti nak ada sebuah butik muslimah yang the verry simple. Nak jahit dan jual sendiri pakaian muslimah yang betul-betul muslimah. Bukan yang labuh, tapi ketat. Bukan yang besar tapi jarang. Bukan yang tebal tapi singkat. Insyaallah. Harap doa dari korang jugak..

Ceritakan sedikit mengenai harapan anda sebagai seorang blogger terhadap dunia blog ini ?
Harapan nik tak lain tak bukan, semoga dunia blog kita especially di Malaysia ni akan lebih meriah dan warna-warni tanpa ada prejudis masyarakat di luar sana dan tanpa ada mereka-mereka yang juga bergelar blogger menjatuhkan imej diri sendiri dan rakan-rakan lain atas nama blogger. Semoga kita semua terus maju macam Abang Ben Ashaari dan mereka-mereka yang lain! Hehehe

Macam the verry panjang pulak nik bercerita hari ni. Nevermind. Harap ada yang sudi baca dan komenlah. Ni je yang nik mampu fikir dan terjemah dengan penulisan. Sekian.


10 ulasan:

  1. Hai Nik! Hehe.., Jumpa kita dalam segmen sama.. Jom majukan dunia blog sama2! ^_~
    SEGMEN BEN ASHAARI : AKU, SEORANG BLOGGER !

    BalasPadam
  2. Salam Nik, thanks singgah kat blog zumal. Moga apa yang menjadi harapan Nik bakal jadi kenyataan ^_^

    BalasPadam
  3. Salam kak nik,
    Moga harapan akak untuk membuka butik itu menjadi and bagus juga berkongsi pendapat dan ilmu agama especially for the girls out there just like me ^^=

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah... mudah-mudahan tercapai hasrat untuk hasilkan pakaian muslimah yang betul-betul memenuhi tuntutan agama. Salam kenal dari segmen ben ashaari.

    BalasPadam
  5. Kunjungan balas . Semoga harapan menjadi kenyataan.

    BalasPadam
  6. Datang memfollowkan diri.

    http://acikwatie.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

    BalasPadam
  7. Dari segmen yg sama ☺

    http://sharingiscaring-fiza.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

    BalasPadam
  8. Ros singgah sini dari segmen yang sama :)
    http://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

    BalasPadam
  9. Salam perkenalan..
    Bw dekat blogbyg comey ni
    Gud luck.
    Done follow..
    Jemput ke sini:
    tellingstory11.blogspot.com

    BalasPadam

Komen membina dari anda digalakkan dan di dahulukan dengan ucapan terima kasih.

FATIHAH FAZLIN@templatesyard